Ofte bruker bedrifter et enkelt telefonnummer som hovednummeret til bedriften. Det passer bra til markedsføring og er lett å huske. Hovednummer er også en del av mobilt bedriftsnett pakken du får hos mobiloperatøren.
Skrevet av Dennis Kotlenko
Hvis du har et gammelt telefonnummer du vil bruke som hovednummer, kan du fint det. Her er det viktig å opplyse mobiloperatøren om at dere vil beholde det gamle nummeret som hovednummer.
Når kunder ringer inn til hovednummeret vil de bli sendt videre til første ansatte som er ledig. Du kan også velge og spille inn velkomstmeldinger/talemeldinger som spilles av når noen ringer inn til hovednummeret.
Hos Ice.net som et eksempel har de profesjonelle som kan spille dette inn for deg. Hos noen andre mobiloperatører må du selv spille inn talemeldingen.
Husk at du ikke kan ha et hovednummer dersom du ikke har et sentralbord.
Slik kan en talemelding høres ut over telefon:
Gullnummer er et telefonnummer som er veldig enkelt å huske igjen. Se på Peppes Pizza som et eksempel på 22 22 55 55, eller Ice.net kundeservice på 21 00 00 00. Du kan også bruke femsifrede telefonnummer som Telenor har på 09000, men det krever mye mer arbeid og vil koste deg vesentlig mye.
Foreløpig kan du få gullnummer hos mobiloperatører som Ice.net til 1 500 kroner, og Phonero til 2 500 kroner.
Hovednummer er nødvendig i alle bedrifter som har en kundeservice, la oss avslutte med et par gode fordeler med og ha hovednummer.
Dennis Kotlenko er en erfaren veteran innen mobil- og salgsbransjen. Med en imponerende bakgrunn som tidligere salgssjef i en av Norges største mobiloperatører, besitter han en grundig innsikt i mobilbransjen.
Send meg en e-post med pengebesparende tilbud og eksperttips
Les mer om Personvern